Bekijk de inzendingen van 2023

S1MONE Group

S1MONE Group

S1MONE is een communicatietool voor digitale klantenservice. Als je de melder van een serviceverzoek de juiste vragen stelt, bouw je een compleet digitaal dossier op waar alle betrokkenen profijt van hebben.

Welk initiatief heb je genomen om digitaal samen te werken met jouw partner(s) in de gebouwde omgeving?

Wij bieden S1MONE aan: een communicatietool voor digitale klantenservice. Als je de melder van een serviceverzoek de juiste vragen stelt, bouw je een compleet digitaal dossier op waar alle betrokkenen profijt van hebben. Voorbeeld: een storing van een cv-ketel in een huurwoning. De huurder dient via een scan van een QR-code in de meterkast een melding in via WhatsApp. De vastgoedbeheerder neemt de melding in behandeling en geeft de cv-installateur opdracht. Deze ontvangt de opdracht, maakt een inschatting van de reparatieduur en plant een monteur. De historie wordt gekoppeld aan het digitale bouwmodel en bedient ook garanties en schades.

Waarom is je initiatief een succes voor mens en organisatie? Wat levert het concreet op?

Tijd en gemak! Een niet-technische melder maakt een allesomvattend dossier voor een technisch onderlegd persoon. Het is ons gelukt om deze vertaalslag te kunnen maken. Een recent succesverhaal is de samenwerking met een bedrijf dat koelsystemen bij een aantal landelijke supermarktketens plaatst. Een niet-technische supermarktmedewerker is in staat een storingsmelding van een koeling in te dienen bij een installateur. De volledigheid van een melding en klanttevredenheid dragen bij aan het werkplezier van alle betrokkenen. Door de efficiency blijft tijd over voor klanten die extra aandacht nodig hebben.

Wat kunnen andere professionals uit de gebouwde omgeving van jouw verhaal leren?

Door écht door de ogen van de gebruiker te kijken en op basis daarvan een intuïtieve klantreis en gebruiksvriendelijke software te bouwen. Wat kan een bewoner zonder technische kennis vertellen over een storing aan de cv-ketel? En waaraan heeft deze bewoner behoefte nadat de melding is ingediend? Verder weten we op basis van onze eigen ervaring in technisch beheer heel goed met welke communicatieproblemen een beheerder te maken heeft en wat er nodig is om een beheerder prettiger te laten werken.

Waar ben je het meest trots op?

Dat wij ervoor zorgen dat de kwaliteit van meldingen écht kan stijgen door de juiste vragen te stellen. Dit alles zonder een app te downloaden en met behulp van WhatsApp. Bijzonder trots zijn wij op ons deskundige en betrokken team én op de adoptie die de eindgebruikers ons laten zien.